SintenKerst gebruikt cookies

Deze website gebruikt functionele cookies en verzamelt geanonimiseerde bezoekersstatistieken. Als je toestemming geeft, plaatsen wij daarnaast cookies om extra functionaliteit te bieden, advertenties aan te passen aan je interesses, en onze sites verder te verbeteren. Lees voor meer informatie onze privacy policy.

Accepteer cookies Alleen functionele cookies
SintenKerst
  • Bekijk alle websites
    • jbproductions.nl
    • looppop.nl
    • sinterklaasshow.nl
    • attractiepret.nl
    • clownshow.nl
    • kindershows.nl
    • goochelshows.nl
    • poppentheaters.nl
    • partyspecialist.nl
    • jbfeestartikelen.nl
  • Aanvraag - 0 acts
0186-609542 Contact Home
  • Sinterklaas
  • Kindershows
  • Kerst
  • Winter
  • Muziek
  • Verhuur
  • Over Sint en Kerst
Menu
  • Vind artiesten
  • Sinterklaas
  • Kindershows
  • Kerst
  • Winter
  • Muziek
  • Verhuur
  • Over JB
  • Contact
  • Grote boek van Sinterklaas
  • Sinterklaas feesttips
  • Bedrijfsprofiel
  • Informatie-aanvraag
  • Referenties
  • Veelgestelde vragen
  • Wie is wie
  • Links
  • Nieuws
  • Blog
  • Klantwaarderingen
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Prijslijsten
  • Exclusieve artiesten
  • Contact
  • Grote boek van Sinterklaas
  • Sinterklaas feesttips
  • Bedrijfsprofiel
  • Informatie-aanvraag
  • Referenties
  • Veelgestelde vragen
  • Wie is wie
  • Links
  • Nieuws
  • Blog
  • Klantwaarderingen
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Prijslijsten
  • Exclusieve artiesten

Spotlight: Zo zorg je dat je kerstevenement de volgende keer ook weer een succes wordt

28/01/2016

Zo zorg je dat je kerstevenement de volgende keer ook weer een succes wordt | SintenKerst

Het nieuwe jaar is alweer van start en Kerstmis voelt alweer als een leven geleden voor de meeste mensen. Binnen bedrijven is het echter tijd om het kerstevenement te evalueren. Wat ging er goed, wat ging er minder goed? Vonden aanwezigen het leuk? En hoe kun je de organisatie voor het volgende evenement verbeteren?

Anonieme enquête onder medewerkers

De eerste groep mensen van wie je wilt weten of het evenement geslaagd was, zijn de aanwezige medewerkers. Een heel eenvoudige methode om input onder collega’s te verzamelen, is met een online enquêtetool.

In een aantal vragen kun je de belangrijkste informatie verzamelen:

  •  Rapportcijfer voor het evenement
  •  Wat vond je leuk aan het evenement? (open vraag)
  •  Wat vond je minder leuk aan het evenement zelf? (open vraag)
  •  Wat vond je van… (schaal van 1 t/m 5)
  •  Datum en tijdstip
  •  Entertainment
  •  Eten en drinken
  •  Parkeermogelijkheid
  •  Uitnodiging
  •  Locatie
  •  Prijs
  •  Denk je dat je volgend jaar weer naar het kerstevenement komt?
  •  Heb je nog andere tips of opmerkingen die ons helpen het volgend evenement te verbeteren?

Tot slot is het wellicht relevant om een paar andere vragen te stellen, bijvoorbeeld wanneer de partner of kinderen van medewerkers ook uitgenodigd waren.

Tip: maak deelname aan de enquête anoniem en ga vertrouwelijk om met de verzamelde informatie. Je wilt de feedback van je collega’s enkel gebruiken om het kerstevenement te verbeteren en de enige manier om waardevolle input te verzamelen, is als jij betrouwbaar met hun feedback omgaat.

Budget

Een van de belangrijkste onderdelen in het plannen van een kerstevenement is het budget. Bij de evaluatie van het feest is het belangrijk om te kijken of je binnen de kostenraming bent gebleven. Op welke kostenposten bleef je binnen het budget en welke uitgaven heb je extra moeten doen? Breng dit nauwkeurig in kaart, dan kun je voor het volgende feest een nauwkeurige schatting maken.

Tijdsdruk

Zijn jullie op tijd begonnen met de organisatie van het feest? Hoe lang hebben jullie nodig gehad om alles te organiseren? Door de planning te evalueren, kun je voor het nieuwe evenement inschatten of je meer of minder tijd nodig hebt voor de organisatie.

Commissie

Hoe groter het evenement, des te groter de feestcommissie. Hoe verliep jullie samenwerking? Blijft de samenstelling van jullie commissie hetzelfde of niet? En zo nee, wie gaat het huidige teamlid dan vervangen?

Leveranciers

Bij grotere kerstevenementen wordt vaak samengewerkt met leveranciers. Denk aan eten en drinken (catering), decoratie, entertainment, kleding, promotieartikelen, fotografie en muziek. Hoe is de samenwerking met deze partijen verlopen? Was alles van goede kwaliteit? Is er op tijd geleverd? Breng dit op tijd in kaart, zodat je voldoende gelegenheid hebt om een eventuele nieuwe leverancier te zoeken.

Lees ook:

 

  • 7 tips voor een stressloze kerst
  • 4 ideeën voor een geslaagd kerstevenement
  • 5 populaire manieren om Sinterklaasavond te vieren
  • 3 x sinterklaasentertainment buiten de deur
  • 5 tips voor een geslaagd Sinterklaasfeest
  • Zo organiseer je een Sinterklaasevenement op school: 4 tips
  • 5 do’s en don’ts voor het inhuren van een Sint op je bedrijfsfeest
  • Zo plan je zonder stress je kerstevenement: 5 tips
  • Sinterklaas op kantoor regelen? Voorkom problemen, begin op tijd!
Terug naar overzicht

Laatste berichten

  • 24/11/2020 - De Sinterklaas Drive Thru haalt het nieuws!
  • 16/11/2020 - 1,2,3 Pietenmagie - Nieuwe Single voor Piet Sancho
  • 16/11/2020 - Boek nu de Après Skihut Feest TV livestream voor jouw Kerstfeest
  • 11/11/2020 - Winfried verslaggever bij landelijke traditionele intocht bij omroep ON
  • 27/10/2020 - Evenementenbedrijf wordt tijdelijk omgetoverd in Kerstwereld
  • 27/10/2020 - Party Piet brengt een Sinterklaasliedje uit dit jaar!
  • 18/09/2020 - Dit jaar een landelijk Sinterklaasintocht zonder publiek en op een geheime locatie?
  • 03/04/2020 - Nieuwe Sound voor Piet Sancho
  • 02/03/2020 - Nieuw en Exclusief te boeken voor deze Sinterklaasperiode - Piet Sancho
  • 26/02/2020 - Clown Jopie & Tante Angelique lanceren nieuwe website
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy policy
  • Disclaimer
  • Buma / Stemra