Tips en suggesties om het Sinterklaasfeest onvergetelijk te maken
Iedereen viert het Sinterklaasfeest op zijn eigen manier.
Zo ook bedrijven. Vele vieren het al jaren op dezelfde manier. Maar zo nu en dan komt het voor dat de persoon die altijd het Sinterklaasfeest organiseerde stopt bij het bedrijf. Het feest moet dan door iemand anders georganiseerd worden.
Best lastig als je dat nog nooit gedaan hebt. Gelukkig ben je nu deze tekst op deze website aan het lezen en zie je hieronder de button staan - Vraag E-Book Aan. Dit is de aanvraagbutton voor het E-Book - Hoe Organiseer Ik Een Sinterklaasfeest.
Komt dat even goed uit! Vraag hem dus snel aan en hopelijk heb je er iets aan tijdens de organisatie van jouw feest.
Wanneer je een Sinterklaasbezoek bij ons bedrijf boekt, dan ontvang je bij de boeking een rider. In deze rider staat vermeld waar je allemaal voor moet zorgen als je Sinterklaas uitnodigd op jouw evenement. Je vind de punten uit de rider hieronder.
Sinterklaas en 2 Zwarte Pieten
Tijdsduur
Je boekt deze de Sint en 2 Zwarte Pieten standaard voor 1 x 45 minuten.
Parkeren
Opdrachtgever draagt zorg voor een gratis parkeerplaats dicht in de buurt van de locatie. Indien de parkeerplaats niet gratis is, worden de gemaakte kosten achteraf alsnog bij de opdrachtgever gedeclareerd.
Grimeren en aankleden
Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten komen aangekleed en gegrimeerd aan op locatie.
Geluid
Je boekt deze act standaard exclusief geluid, tenzij dit bij de boeking is aangegeven en een geluidsset is bijgeboekt.
Troon
Je boekt deze act standaard exclusief een troon, tenzij dit bij de boeking is aangegeven en een troon is bijgeboekt.
Strooigoed
Je boekt deze act inclusief 5 kilo strooigoed.
Aankomst van De Sint en Pieten:
-
Gereserveerde parkeerplaats direct aan de locatie.
-
Bereikbare contactpersoon bij de locatie met mobiel telefoonnummer.
-
Een kleedkamer met tafel, stoelen, mogelijkheid tot toiletgebruik.
-
Een aantal consumpties met rietjes
Voor het optreden dient opdrachtgever zorg te dragen voor:
-
5 x 3 meter vrije ruimte voor speelvlak.
-
Een rechte stoel voor de Sint, geen diepe fauteuil of bureaustoel.
-
Opstelling van het publiek kinderen en ouders door elkaar bij voorkeur op stoelen. Zo mogelijk met middenpad. Hierdoor wordt het een familiefeest en blijft iedereen betrokken.
-
Liefst geen laaghangende versiering i.v.m. de Sint en zichtlijnen.
-
Tip: draai vooraf wat Sinterklaas muziek voor de sfeer.
Tijdens de show/ voorstelling:
-
Geen consumpties of eten uitdelen.
-
Foto's en filmpjes alleen voor privé gebruik en niet voor promotionele doeleinden. Anders in overleg met SintenKerst.nl. Wij ontvangen graag foto's van uw Sinterklaasfeest.Dat kan per email: info@jbproductions.nl
Vragen:
Mocht je vragen hebben of iets anders willen neem dan gerust contact op met JB Productions.
Want wij willen ook alleen het beste voor uw feest!
Vooraf te regelen:
a) Een goede stoel voor Sinterklaas
Voor Sinterklaas vragen we om een rechte stoel. Geen diepe fauteuil of bureaustoel waar hij nooit meer uitkomt of waar de mantel in de wieltjes vast komt te zitten! De stoel mag versierd zijn, maar let erop dat er geen papier of knutselmaterialen worden gebruikt die kleur afgeven! (zoals crêpepapier)
b) Cadeaus
Indien er cadeaus uitgedeeld moeten worden door Sint en Pieten moeten alle cadeaus voorzien zijn van grote getypte stickers. Bij het uitdelen moet assistentie vanuit het bedrijf aanwezig zijn en meehelpen ter ondersteuning van Sint en Pieten voor een snel en soepel verloop van het uitdelen. Het uitdelen van de cadeaus is van te voren afgesproken met JB Productions
Mochten de Sint en Pieten op locatie hier alsnog mee geconfronteerd worden kunnen zij dit weigeren als het niet in uitvoer past.
c) Het grote boek
Informatie voor het grote boek van de Sint wordt door het bedrijf vooraf in Word aangeleverd.
Dit dient minimaal 7 dagen voor aanvang van het bezoek bij ons binnen te zijn.
Wij houden van vrolijke en positieve zaken en leggen niet de nadruk op wat iemand allemaal fout heeft gedaan het afgelopen jaar, maar belonen het goede. Bij informatie die te laat of verkeerd wordt aangeboden (zoals in Excel) dan behoudt JB Productions het recht deze niet te gebruiken of te vragen om deze om te zetten in een versie in Word.
Je ontvangt in de in de aanloop naar uw boekingsdatum een e-mailbericht van ons, met daarin de link naar het informatieformulier waarop u het één en ander kunt invullen.
d) Consumpties
In de kleedkamer vragen wij voor de Sint en Pieten een redelijk aantal consumpties ter beschikking te stellen, voorzien van rietjes. Ook koffie gaat door een rietje. Mocht u indien nodig (gezien de optreedtijd) in een lunch voor de Sint en zijn Pieten voorzien - alvast bedankt daarvoor - graag voor de Sint iets in de richting van knakworstjes en breakers in verband met zijn baard.
e) Kleedkamer en Toilet
Sint en Pieten zullen ca. 30 minuten voor een optreden bij u op locatie arriveren. Zij hebben dan een kleedkamer nodig met evenveel stoelen als er personen zijn, een tafel en een spiegel. Ook moet er een mogelijkheid zijn tot toiletgebruik. Hou hierbij rekening met het zicht van de kinderen! Plak eventueel de ramen dicht met cadeaupapier om het zicht te ontnemen. De Sint en Pieten zullen zich hier vooraf en na het optreden terugtrekken om zich voor te bereiden en op te frissen. Kinderen zijn hier uiteraard niet welkom en de kleedkamer dient niet toegankelijk te zijn voor derden. Wanneer dit niet mogelijk is dient er vooraf in overleg met JB Productions voor een alternatief te worden gezorgd.
f) Optreed locatie
Wij stellen het op prijs als de optreedlocatie versierd is, maar houdt daarbij wel rekening dat er geen laaghangende versiering in het pad waar de Sint moet lopen hangt. Als die er wel hangt zal deze weggehaald moeten worden of zal de Sint een andere route moeten nemen naar het podium. JB Productions kan dit niet aangerekend worden.
Overige zaken waar je rekening mee moet houden
-
Als je zorgt voor informatie over de kinderen die naar het Sinterklaasfeest komen, dan zorgen wij dat de Sint die krijgt.
-
Indien je een grote groep kinderen heeft (meer dan 30) zorg dan voor een geluidsinstallatie met microfoon voor de Sint. Kun je hier zelf niet voor zorgen, geen probleem, wij verhuren compacte geluidsinstallaties. De Sint en Pieten nemen deze dan mee.
-
Heb je een kinderprogramma geboekt voordat de Sint komt? Houdt er dan rekening mee dat het voorprogramma vaak direct weg moet naar een volgend optreden. Dit houdt in dat de Sint geen gebruik kan maken van het geluid van de kindershow en dat de show ook tijd nodig heeft om het podium leeg te maken.
-
Zorg er s.v.p. voor dat de contactpersoon op de dag van uitvoer ook bereikbaar is. Er is niets zo vervelend als een Sint die plotseling op de verkeerde plaats in het bedrijf verschijnt.
-
Voor het geval je zelf ook Zwarte Pieten heeft rondlopen, willen wij je graag laten weten dat onze pieten donkerbruin geschminkt zijn. Het schminknummer kun je altijd bij ons opvragen.
Tips om het Sinterklaasprogramma / Kinderprogramma's perfect te laten verlopen.
Ook bij het boeken van het Sinterklaasprogramma / Kinderprogramma ontvang je een rider bij het contract. Wanneer je ervoor zorgt dat je kan voldoen aan alle punten die daarin gevraagd worden, dan zal ook het optreden van het sinterklaasprogramma perfect verlopen. Let op! De punten kunnen per programma verschillen.
Laden en Lossen
Laden en lossen van alle techniek dient plaats te kunnen vinden dicht in de buurt van de locatie waar het optreden plaats gaat vinden. Indien het optreden niet op de begane grond plaats vindt, dienen er 2 personen aanwezig te zijn om te helpen bij zowel uitladen/opbouw als inladen/afbreken van het materiaal. Deze mensen worden door Contractant 1 verzorgd. Er dient rekening mee te worden gehouden dat het materiaal afm. tot 2,5 m kan hebben, mocht dit niet in een lift of via de trap te verplaatsen zijn, dan wordt in onderling overleg maar een gedeelte van het decor opgebouwd. Zware flightcases (geluid) kunnen niet via de trap worden verplaatst!
Na afloop van het optreden dient de crew in staat te zijn direct het materiaal af te breken en in te laden.
Indien dit niet mogelijk is wordt aan Contractant 1, wachtgeld in rekening gebracht. Mocht het te late afbreken van de materialen schadeclaims van derde tot gevolg hebben (i.v.m. te laat beginnen van de volgende show), dan worden de hieraan verbonden kosten volledig in rekening gebracht aan Contractant 1.
Parkeren
Er dienen dicht in de buurt van de optreedlocatie 2 gratis parkeerplaatsen geregeld te zijn voor een bus en een personenauto. Indien er niet gratis geparkeerd kan worden, dan worden de gemaakte parkeerkosten achteraf alsnog bij contractant 1 gedeclareerd.
Opbouwen
De opbouw van show geschied vanaf ca. 30 min. tot 1 uur voor aanvang optreden.
Stroomvoorziening: dient op het podium te worden aangeleverd.
Indien er geluid aanwezig is op locatie zal de technicus in overleg inprikken op deze aanwezige installatie.
Podium / vrij vloerruimte
Voor een voorstelling is een vrij speeloppervlak nodig. Het podium is alleen toegankelijk voor productiemedewerkers.
Bij openlucht optredens dient er een overdekt podium aanwezig te zijn die aan 3 zijden is afgeschermd.
Kleedruimte en consumpties
Er dient een afsluitbare kleedkamer aanwezig te zijn op locatie, dicht in de buurt van de optreedlocatie.
Voorzien van voldoende consumpties zoals koffie, thee en fris. Indien het optreden plaats vindt rondom etenstijd, stellen de artiesten het op prijs als ze een simpele lunch of een simpel diner kunnen krijgen.
De kleedkamer dient afsluitbaar en schoon te zijn met daarin: 1 tafel, 3 stoelen, warm en koud stromend water, kledinghaak of -rek en grote spiegel. Tevens voldoende verlichting en (eventueel) verwarming.
De exacte punten staan vermeld in de rider van het programma dat je geboekt hebt.